Aquacov logo

      Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „AQUACOV” a fost înființată în anul 2008 în scopul reglementării, înființării, organizării, finanțării, exploatării, monitorizării și gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre, precum și realizarea în comun a unor proiecte de investiții publice de interes zonal sau regional, destinate înființării, modernizării și dezvoltării, după caz a sistemelor de utilități publice aferente Serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a Serviciului.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară ”AQUACOV” are în prezent 46 de membri : Judeţul Covasna, Municipiul Sfântu Gheorghe, Municipiul Târgu Secuiesc, Oraşul Covasna, Oraşul Întorsura Buzăului, Oraşul Baraolt, Comuna Aita Mare, Comuna Arcuş, Comuna Barcani, Comuna Băţani, Comuna Belin, Comuna Bixad, Comuna Bodoc, Comuna Boroşneu Mare, Comuna Brăduţ, Comuna Brateş, Comuna Brețcu, Comuna Catalina, Comuna Cernat, Comuna Chichiş, Comuna Comandău, Comuna Dalnic, Comuna Dobârlău, Comuna Estelnic, Comuna Ghelinţa, Comuna Ghidfalău, Comuna Ilieni, Comuna Lemnia, Comuna Malnaș, Comuna Mereni, Comuna Micfalău, Comuna Moacşa, Comuna Ojdula, Comuna Ozun, Comuna Poian, Comuna Reci, Comuna Sânzieni, Comuna Sita Buzăului, Comuna Turia, Comuna Valea Crişului, Comuna Valea Mare, Comuna Vama Buzăului, Comuna Vâlcele, Comuna Vârghiş, Comuna Zagon, Comuna Zăbala.

Interesul comun ce a stat la baza constituirii Asociației este interesul general al locuitorilor de pe raza unităților administrativ-teritoriale membre pentru îmbunătățirea calității. Serviciului, în condițiile unor tarife care să respecte limitele de suportabilitate ale populației și principiul ”poluatorul plătește”, atingerea și respectarea standardelor europene privind protecția mediului, precum și creșterea capacității de atragere a fondurilor pentru finanțarea investițiilor necesare în infrastructura technico-edilitară aferentă Serviciului.

Obiectivele declarate de asociați prin actul de înființare sunt următoarele:
a) Să încheie contractul de delegare cu operatorul regional în numele și pe seama asociaților, care vor avea împreună calitatea de delegatar, conform Legii nr. 51/2006, republicată cu modificările și completările ulterioare;
b) Să exercite drepturile specifice de control și informare privind operatorul;
c) Să constituie interfața pentru discuții și să fie un partener activ pentru autoritățile administrației publice locale în ceea ce privește aspectele de dezvoltare și de gestiune a Serviciului, în scopul de a coordona politicile și acțiunile de interes comunitar;
d) Să aprobe strategia de dezvoltare a Serviciului;
e) Să monitorizeze derularea proiectelor de investiții în infrastructura tehnico-edilitară aferentă Serviciului;
f) Să monitorizeze executarea contractului de delegare și să informeze regulat asociații despre aceasta;
g) Să acorde sprijin asociaților și operatorului în vederea obținerii resurselor financiare necesare implementării strategiei de dezvoltare.